Η αεριοκίνηση μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας, με τη Seat να διαθέτει στη γκάμα της ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρομεσαία μοντέλα που κινείται με φυσικό αέριο, προσφέροντας μεγάλη αυτονομία κίνησης και οικονομία.
Το φυσικό αέριο αντεπιτίθεται
Το Leon έχει κορυφαία σχέση αξίας/τιμής
Από την στιγμή της άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών οχημάτων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα μοντέλα που εφοδιάζονται με diesel κινητήρες, αποτελούν τη βασική επιλογή των καταναλωτών. Η νέα τάση που αναμένεται να διαμορφωθεί τα επόμενα χρόνια, ακούει στο όνομα CNG και πρόκειται για αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.
Ένα από αυτά είναι και το Seat Leon 1.4 TGI. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα άκρως ενδιαφέρον μοντέλο, το οποίο έχει κερδίσει τις εντυπώσεις χάρη στον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, την ποιότητα κατασκευής, τους χώρους, την δυναμική οδική συμπεριφορά και την ανταγωνιστική τιμή του.
Μόνο το πορτμπαγκάζ «υποχώρησε»
Ιδανικό αυτοκίνητο για νέους
Αισθητικά η νέα έκδοση του Leon δεν έχει διαφορές από τις υπόλοιπες, εκτός από το λογότυπο TGI στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. Το εσωτερικό, είναι ποιοτικό, έχει καλή συναρμογή και προσφέρει άφθονους χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες. Η μόνη αλλαγή έρχεται από τον πίνακα οργάνων, ο οποίος περιλαμβάνει πλέον μια ακόμα ένδειξη για την ποσότητα του φυσικού αερίου. Επιπλέον, στο trip computer και την κεντρική οθόνη, έχει προστεθεί ένδειξη για την αυτονομία και τη μέση κατανάλωση του δεύτερου καυσίμου. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι σημαντικά μειωμένη, λόγω των δεξαμενών του CNG, καθώς από τα 380 λίτρα, διαμορφώθηκε στα 275 λτ.
Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με ένα γέμισμα
Εξαιρετική η ποιότητα κύλισης
Το Leon τροφοδοτείται από τον γνωστό κινητήρα 1.4 TSI, ο οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 110 ίππους και καίει εναλλακτικά φυσικό αέριο και βενζίνη. Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται αυτόματα. Αρχικά, ενεργοποιείται το αέριο και μόνο αν εξαντληθούν τα 15 κιλά CNG, επιστρέφει στη συμβατική καύση, χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί το παραμικρό, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται. Η Seat αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση είναι στα 3,5 κιλά ανά 100 χλμ. και η αυτονομία μαζί με τη βενζίνη φθάνει τα 1.300 χιλιόμετρα.
Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση CNG είναι στα 4,3 κιλά και βενζίνης περίπου στα 7 λίτρα. Με απλά λόγια, με γεμάτα τα ρεζερβουάρ, μπορείτε να κάνετε περίπου 1.000 χλμ., καλύπτοντας την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πίσω.
Το πιο σημαντικό στοιχείο, είναι ότι το φυσικό αέριο είναι πιο οικονομικό από το diesel, αφού κοστίζει περίπου 0,92 λεπτά το κιλό, έναντι 1.304 ευρώ το λίτρο, το καύσιμο είναι πιο καθαρό και οι εκπομπές ρύπων στα 94 γρ./χλμ., απαλλάσσοντας τον ιδιοκτήτη από τα τέλη κυκλοφορίας.
Παραμένει δυναμικό
Πατάει σταθερά στο δρόμο
Στο δρόμο, το ισπανογερμανικό hatchback, ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την σπορ συμπεριφορά του και την καλορυθμισμένη ανάρτηση. Παρά το επιπλέον βάρος των 135 κιλών, η αίσθηση που δίνει στον οδηγό παραμένει ιδανική. Έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις και κινείται το ίδιο άνετα στον ανοικτό δρόμο ή σε πιο απαιτητικές διαδρομές, με συνεχείς στροφές.
Αξίζει να το αγοράσεις;
Το μόνο μειονέκτημα του Leon 1.4 TGI, όπως και των υπολοίπων μοντέλων που κινούνται με φυσικό αέριο, είναι η έλλειψη δικτύου ανεφοδιασμού. Αν παραβλέψουμε αυτό, η συγκεκριμένη έκδοση του Leon είναι πιο ενδιαφέρουσα ακόμα και από αυτή με τον 1.6 TDI κινητήρα, καθώς παρότι είναι πιο ακριβή (18.690 ευρώ), μπορεί να αποσβέσει γρηγορότερα το κόστος, λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.
Tο κόστος για το Leon ανάλογα το καύσιμο που χρησιμοποιεί
1.4 TGI 110hp
Κατανάλωση: 3,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα
Τιμή CNG: 0,92 λεπτά το κιλό
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου: 18.690 ευρώ
1.2 TSI 110hp
Κατανάλωση: 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Τιμή βενζίνης: 1.583 ευρώ το λίτρο
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου: 14.340
1.6 TDI 105hp
Κατανάλωση: 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Τιμή πετρελαίου: 1.304 το λίτρο
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου: 16.528 ευρώ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Seat Leon 1.4 TGI
Κυβισμός (cc) 1.395 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 110/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,2
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 191
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) 3,5
Εκπομπές Ρύπων CO2 94 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0 €
Μήκος (μέτρα) 4.263
Πλάτος (μέτρα) 1.816
Ύψος (μέτρα) 1.459
Βάρος (κιλά) 1.359
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 275
Τιμή (από…) 18.690
Οι δεξαμενές CNG γεμίζουν με 13 ευρώ
Ποιοτικό το εσωτερικό, αλλά όχι το πιο μοντέρνο σχεδιαστικά
Η ένδειξη για το φυσικό αέριο είναι αριστερά
http://www.zougla.gr/
Το Leon έχει κορυφαία σχέση αξίας/τιμής
Από την στιγμή της άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών οχημάτων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα μοντέλα που εφοδιάζονται με diesel κινητήρες, αποτελούν τη βασική επιλογή των καταναλωτών. Η νέα τάση που αναμένεται να διαμορφωθεί τα επόμενα χρόνια, ακούει στο όνομα CNG και πρόκειται για αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.
Ένα από αυτά είναι και το Seat Leon 1.4 TGI. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα άκρως ενδιαφέρον μοντέλο, το οποίο έχει κερδίσει τις εντυπώσεις χάρη στον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, την ποιότητα κατασκευής, τους χώρους, την δυναμική οδική συμπεριφορά και την ανταγωνιστική τιμή του.
Μόνο το πορτμπαγκάζ «υποχώρησε»
Ιδανικό αυτοκίνητο για νέους
Αισθητικά η νέα έκδοση του Leon δεν έχει διαφορές από τις υπόλοιπες, εκτός από το λογότυπο TGI στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. Το εσωτερικό, είναι ποιοτικό, έχει καλή συναρμογή και προσφέρει άφθονους χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες. Η μόνη αλλαγή έρχεται από τον πίνακα οργάνων, ο οποίος περιλαμβάνει πλέον μια ακόμα ένδειξη για την ποσότητα του φυσικού αερίου. Επιπλέον, στο trip computer και την κεντρική οθόνη, έχει προστεθεί ένδειξη για την αυτονομία και τη μέση κατανάλωση του δεύτερου καυσίμου. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι σημαντικά μειωμένη, λόγω των δεξαμενών του CNG, καθώς από τα 380 λίτρα, διαμορφώθηκε στα 275 λτ.
Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με ένα γέμισμα
Εξαιρετική η ποιότητα κύλισης
Το Leon τροφοδοτείται από τον γνωστό κινητήρα 1.4 TSI, ο οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 110 ίππους και καίει εναλλακτικά φυσικό αέριο και βενζίνη. Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται αυτόματα. Αρχικά, ενεργοποιείται το αέριο και μόνο αν εξαντληθούν τα 15 κιλά CNG, επιστρέφει στη συμβατική καύση, χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί το παραμικρό, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται. Η Seat αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση είναι στα 3,5 κιλά ανά 100 χλμ. και η αυτονομία μαζί με τη βενζίνη φθάνει τα 1.300 χιλιόμετρα.
Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση CNG είναι στα 4,3 κιλά και βενζίνης περίπου στα 7 λίτρα. Με απλά λόγια, με γεμάτα τα ρεζερβουάρ, μπορείτε να κάνετε περίπου 1.000 χλμ., καλύπτοντας την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πίσω.
Το πιο σημαντικό στοιχείο, είναι ότι το φυσικό αέριο είναι πιο οικονομικό από το diesel, αφού κοστίζει περίπου 0,92 λεπτά το κιλό, έναντι 1.304 ευρώ το λίτρο, το καύσιμο είναι πιο καθαρό και οι εκπομπές ρύπων στα 94 γρ./χλμ., απαλλάσσοντας τον ιδιοκτήτη από τα τέλη κυκλοφορίας.
Παραμένει δυναμικό
Πατάει σταθερά στο δρόμο
Στο δρόμο, το ισπανογερμανικό hatchback, ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την σπορ συμπεριφορά του και την καλορυθμισμένη ανάρτηση. Παρά το επιπλέον βάρος των 135 κιλών, η αίσθηση που δίνει στον οδηγό παραμένει ιδανική. Έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις και κινείται το ίδιο άνετα στον ανοικτό δρόμο ή σε πιο απαιτητικές διαδρομές, με συνεχείς στροφές.
Αξίζει να το αγοράσεις;
Το μόνο μειονέκτημα του Leon 1.4 TGI, όπως και των υπολοίπων μοντέλων που κινούνται με φυσικό αέριο, είναι η έλλειψη δικτύου ανεφοδιασμού. Αν παραβλέψουμε αυτό, η συγκεκριμένη έκδοση του Leon είναι πιο ενδιαφέρουσα ακόμα και από αυτή με τον 1.6 TDI κινητήρα, καθώς παρότι είναι πιο ακριβή (18.690 ευρώ), μπορεί να αποσβέσει γρηγορότερα το κόστος, λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.
Tο κόστος για το Leon ανάλογα το καύσιμο που χρησιμοποιεί
1.4 TGI 110hp
Κατανάλωση: 3,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα
Τιμή CNG: 0,92 λεπτά το κιλό
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου: 18.690 ευρώ
1.2 TSI 110hp
Κατανάλωση: 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Τιμή βενζίνης: 1.583 ευρώ το λίτρο
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου: 14.340
1.6 TDI 105hp
Κατανάλωση: 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Τιμή πετρελαίου: 1.304 το λίτρο
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου: 16.528 ευρώ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Seat Leon 1.4 TGI
Κυβισμός (cc) 1.395 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 110/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,2
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 191
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) 3,5
Εκπομπές Ρύπων CO2 94 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0 €
Μήκος (μέτρα) 4.263
Πλάτος (μέτρα) 1.816
Ύψος (μέτρα) 1.459
Βάρος (κιλά) 1.359
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 275
Τιμή (από…) 18.690
Οι δεξαμενές CNG γεμίζουν με 13 ευρώ
Ποιοτικό το εσωτερικό, αλλά όχι το πιο μοντέρνο σχεδιαστικά
Η ένδειξη για το φυσικό αέριο είναι αριστερά
http://www.zougla.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται.. άμεσα από τους αναγνώστες,
και συνεισφέρουν στον μεταξύ τους διάλογο.
Η ελευθερία της γραπτής έκφρασης... είναι δικαίωμα όλων των πολιτών.