Posted on Φεβρουαρίου 8, 2010 by provato
Σε μια εποχή κλιμακούμενης πόλωσης, χρήσιμων ηλιθίων, προπαγάνδας και διαστρέβλωσης νομίζω είναι καλό να ΄΄ρίξουμε μια ματιά΄΄ σε μια συνέντευξη που δεν της δόθηκε σχεδόν καθόλου ΄΄δημοσιότητα΄΄. Ο Κουσουμβρής , πέραν όλων των άλλων, περιγράφει αναλυτικά απο την πλευρά του, την μανιχαϊστική ΄΄λογική΄΄ της σύγκρουσης ΄΄Χ.Α. – Αριστεριστών΄΄ (και) με τις ΄΄ευλογίες΄΄ (χειρισμό) παρακρατικών μηχανισμών.
Μιας σύγκρουσης με μεγάλη σημασία λόγω του περιεχομένου της, που αφορά τόσο την μετανάστευση με τις συνέπειες της όσο και την διαμόρφωση – προσανατολισμό της εθνικής ταυτότητας στις νέες συνθήκες. Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να δούμε με άλλο μάτι τόσο τα γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008 όσο και αυτά που ακολούθησαν μέχρι τις μέρες μας, προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε την ιδιόμορφη ΄΄είσοδο΄΄ μειοψηφικών ΄΄περιθωρίων΄΄ στην ΄΄κεντρική΄΄ κοινωνικο-πολιτική σκηνή. Μια είσοδος που μεθοδεύεται (΄΄βοηθούμενη΄΄ απο την γενικότερη σήψη), λιγότερο ή περισσότερο μέσω και της διαστρέβλωσης – αποσιώπησης – στιγματισμού ως ΄΄ακραίων΄΄ μετριοπαθών – συναινετικών απόψεων. Η επίκληση – αναφορά, βαθιά αντιδημοκρατικών ομάδων σε ανθρωπιστικά , πολυπολιτισμικά ή εθνικά ιδάνικά δεν πρέπει να μας ξεγελά ώστε να μείνουμε ασυγκίνητοι στην εκκόλαψη ΄΄αυγών του φιδιού ΄΄είτε με΄΄ δεξιό΄΄ είτε με ΄΄αριστερό΄΄ προφίλ.
Το κλείσιμο της συνέντευξης πρέπει να μας προβληματίσει όλους, ΄΄δεξιούς΄΄ , ΄΄αριστερούς΄΄ και ανένταχτους γιατί είναι ταυτόχρονα μια διαπίστωση αλλά και μια κραυγή αγωνίας προκειμένου να σπάσουμε τα δεσμά της ιδιωτείας μας πριν βρεθούμε ΄΄έκπληκτοι΄΄ στο ΄΄δρόμο χωρίς επιστροφή΄΄.
΄΄Την πρώτη φορά που θα γευτείς το αίμα σου μπαίνεις σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή, όπου το μόνο που σκέφτεσαι είναι η εκδίκηση΄΄…Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του Χάρη Κουσουμβρή, στο Στέλιο Βραδέλη όπως ακριβώς δημοσιεύθηκε στο ένθετο περιοδικό των ΝΕΩΝ , ΄΄ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ΄΄, την 27-03-2004. (οι υπογραμίσεις έγιναν απο μένα). (Ενημέρωση: 21/8/2010: Αφαίρεσα την μέτρια φωτογραφία που συνόδευε το αρχικό post και στη θέση της ανέβασα δυο πρόσφατα σκαναρισμένες από το αρχείο μου).
Πότε εντάχθηκες στην <<Χρυσή Αυγή>>;
<<Στα χέρια του αδελφού μου, του Σωκράτη, είχε πέσει ένα έντυπο της <<Χρυσής Αυγής>>. Ήμουν 17 ετών, ο αδερφός μου ένα χρόνο μεγαλύτερος και ήμασταν ΄΄στο ψάξιμο΄΄. Ιδεολογικά δεν ήμασταν ενταγμένοι πουθενά. Αυτά που έλεγε το έντυπο, για την πατρίδα, την ιστορία των Ελλήνων κ.λπ., μας φάνηκαν ενδιαφέροντα και, αφού τα γραφεία της <<Χρυσής Αυγής>> ήταν κοντά στο σπίτι μας, στην Κυψέλη, αποφασίσαμε να πάμε από περιέργεια και να δούμε. Ήταν 13 Μαΐου 1990 όταν περάσαμε για πρώτη φορά το κατώφλι της οργάνωσης στην οδό Κεφαλληνίας 74 και μου πήρε 12 χρόνια να καταλάβω το λάθος μου>>.
Όταν πήγατε στα γραφεία, δεν είχατε ιδέα τι ακριβώς αντιπροσώπευε η <<Χρυσή Αυγή>>;
<<Τόσο αγαθοί δεν ήμασταν. Ξέραμε ότι ήταν ακραία οργάνωση, αλλά το 1990 δεν ήταν γνωστά τα ΄΄πιστεύω΄΄ της σε ευρεία κλίμακα. Εννοώ, ακόμη το Μακεδονικό δεν ήταν θέμα πρώτης γραμμής, αλλά ούτε είχαν έρθει και οι ξένοι. Τα δύο θέματα δηλαδή που καθόρισαν την πολιτική της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄, την εξέλιξαν ιδεολογικά και τη στιγμάτισαν πολιτικά. Άλλωστε, ύστερα από τη διάλυση του 1983, είχε ξαναϊδρυθεί το 1986 και ακροβατούσε μεταξύ του εθνικοσοσιαλισμού, του ναζισμού, του ελληνοκεντρισμού κ.λπ.>>.
Πως σας υποδέχθηκαν;
<<Πολύ φιλικά. Εγώ τότε είχα πολύ μακρύ μαλλί και ο αδερφός μου νόμιζε ότι θα μας πετούσαν έξω με τις κλοτσιές. Κατάλαβαν όμως ότι είχαν να κάνουν με έφηβους που έψαχναν. Μας είπαν αυτά που θέλαμε να ακούσουμε. Πατρίδα, αρχαία Ελλάδα, υπεροχή των Ελλήνων. Πωρωθήκαμε. Αυτοί που αναλαμβάνουν την κατήχηση ήξεραν τι να πουν. Το λέω αυτό από εμπειρία, διότι λίγα χρόνια αργότερα ανήκα κι εγώ σε εκείνους που κατηχούσαν τα μέλη. Με το που ερχόταν κάποιος στα γραφεία μας ήξερα τι ήθελε να ακούσει>>.
Από βιβλία τι σας πρότεινα να διαβάσετε;
<<΄΄Ο αγών μου΄΄ του Χίτλερ, βιβλία του Ίωνα Δραγούμη, του Περικλή Γιαννόπουλου, του Ιωάννη Μεταξά, του Γκέμπελς κ.α.>>.
Εσύ πως αυτοπροσδιοριζόσουν;
<<Ως εθνικοσοσιαλιστής, όπως μέχρι σήμερα. Νιώθω ότι από τα 12 χρόνια στη ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ δεν μπορώ να κρατήσω τίποτα, εκτός από ορισμένους πιστούς φίλους, γιατί η οργάνωση επιχείρησε με τα ΄΄πιστεύω΄΄ της πολλές φορές να θέσει σε αμφισβήτηση τις βασικές μου αρχές: πατρίδα, θρησκεία και οικογένεια>>.
Με ποιον τρόπο έγινε αυτό;
<< H ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ από την αρχή είχε πρόβλημα γερμανοπληξίας. Αρχικά υπήρχαν σβάστικες στα γραφεία, αλλά ύστερα εξαφανίστηκαν. Ωστόσο ο Μιχαλολιάκος ήθελε να μας πείσει για την υπεροχή του Homo Nordicus, του ανθρώπου από το Βορρά. Ποιος όμως ο λόγος όταν ο Χίτλερ στο βιβλίο του παραδέχεται ως προγόνους του τους Έλληνες;>>
Τι άτομα οργανώνονται στην ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄;
<<Ό,τι μπορείς να φανταστείς. Παιδιά από δεξιές οικογένειες, αριστερές, από πλούσιες, από φτωχές, αλλά κυρίως από τη μέση αστική οικογένεια. Άτομα που θέλουν να καλυφθούν ως προσωπικότητες, να βγάλουν τα προβλήματά τους. Υπήρχαν και συνειδητοποιημένοι που πίστευαν σε συγκεκριμένες ιδέες, όπως πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια αλλά η οργάνωση μάλλον τους κατέστρεψε μαζί με όσα σωστά πίστευαν. Αντίθετα, μέσα εκεί μαθαίνεις πώς να γίνεσαι ρουφιάνος, να νοσταλγείς αρρωστημένα το χθες, να είσαι δειλός και να κρύβεσαι>>.
Ο Χάρης Κουσουμβρής αποχώρησε από τη ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ το Νοέμβριο του 2002 επειδή μια σειρά γεγονότων τον έκανε να καταλάβει, όπως ισχυρίζεται, ότι η οργάνωση είχε σαν στόχο να τον <<εξαφανίσει>>. Υποστηρίζει ότι βρέθηκε αρκετές φορές κατηγορούμενος ύστερα από <<καρφώματα συναγωνιστών>> του, ενώ το όνομα του φιγουράριζε στην κορυφή της λίστας των πλέον επικίνδυνων ακροδεξιών. Αιτία, η αμφισβήτηση του <<αρχηγού>>.
Πως συντηρείται οικονομικά η οργάνωση;
<<Ως ταμίας της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄, είχα τη δυνατότητα να γνωρίζω ότι στο ταμείο δεν είχαμε ποτέ περισσότερα από 300-400 ευρώ. Με τα χρήματα αυτά δεν συντηρείται μια οργάνωση>>.
Τότε ποιος την ενίσχυε;
<<Το ποιος δεν το ξέρω με σιγουριά. Ξέρω όμως ότι το προεκλογικό μας υλικό για τις ευρωεκλογές είχε έρθει με δελτίο αποστολής από τα γραφεία μεγάλου κόμματος. Στη ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ μας εκμεταλλεύτηκαν. Υπάρχουμε για να εξυπηρετούμε σκοπιμότητες>>.
Τι είδους σκοπιμότητες;
<<Με την ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ το κράτος είναι σε θέση να φακελώσει όσους κινούνται στο χώρο της ακροδεξιάς. Όποιος νιώθει ακροδεξιός θα μας πλαισίωνε και αυτομάτως θα γινόταν γνωστός στις αρχές. Με τον τρόπο αυτό κάποιοι συντηρούν και το μύθο της ακροδεξιάς. Από την άλλη, όμως, αποτελούμε το αντίπαλον δέος για τους αναρχικούς. Όταν το κράτος δεν θέλει να εμπλακεί σε συμπλοκές μαζί τους, ουσιαστικά μας χρησιμοποιεί προκαλώντας μεταξύ μας συγκρούσεις. Η αστυνομία, για παράδειγμα, πολλές φορές έπαιξε ένα περίεργο παιχνίδι>>.
Δηλαδή;
<<Με εμάς τηρούσαν μια στάση συμπάθειας. Ήταν φιλικοί, θα έλεγα, τις περισσότερες φορές. Μας έβλεπαν να χτυπιόμαστε με τους άλλους και δεν έκαναν τίποτα. Το ίδιο παιχνίδι όμως έκαναν με τους αριστερούς. Θυμάμαι μια φορά που μας έκαναν ντου οι αριστεροί και πιάσαμε έναν δικό τους την ώρα που ήταν έτοιμος με ένα σκεπάρνι να χτυπήσει ένα δικό μας. Ο ΄΄αναρχικός΄΄ ήταν αστυνομικός>>.
Μου δείχνει φωτογραφίες του αδερφού του, Σωκράτη, από την εποχή που πολέμησε ως εθελοντής στο πλευρό των Σέρβων της Βοσνίας, όπου και τραυματίστηκε αλλά και παρασημοφορήθηκε μαζί με άλλα στελέχη της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄ από τον Ράντοβαν Κάρατζιτς. <<Την υπόθεση αυτή θα μπορούσε να την εκμεταλλευτεί η οργάνωση σε μια εποχή που το Μακεδονικό ήταν ακόμη πρόσφατο και ο αγώνας των Σέρβων συγκινούσε τους Έλληνες. Όμως η ηγεσία μας έκανε ότι μπορούσε για να μειώσει τη δύναμή μας. Μια ισχυρή ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ θα ήταν πρόβλημα για το σύστημα που τη συντηρούσε>>.
<<Αρχηγός>>, το υπέρτατο ον.
<<Όταν προχωρώ, θα προχωράτε. Όταν πολεμώ, θα πολεμάτε στο πλάι μου>>
(Νίκος Μιχαλολιάκος, γ.γ. της <<Χρυσής Αυγής>>)
<<Ο ΄΄αρχηγός΄΄ ήταν το υπέρτατο ον για εμάς. Ο λόγος του, διαταγή. Αυτό παιτούσε και από εμάς. Τυφλή υποταγή. Αν κάποιος τον αμφισβητούσε, αναλαμβάναμε εμείς, τα πρωτοπαλίκαρά του, να τον συνετίσουμε με κάθε είδους εκφοβισμό. Δυστυχώς, έχω αναγκαστεί να χειροδικήσω εναντίον φίλων μου επειδή αμφισβήτησαν τα λεγόμενά του>>.
Εσύ δεν διαφώνησε ποτέ μαζί του;
<<Τα πρώτα χρόνια ήμουν απολύτως ΄΄κολλημένος΄΄. Ήμουν έτοιμος να κάνω ό,τι με διέταζε. Αν και γνώριζα δημοσιεύματα που παρουσίαζαν τον Μιχαλολιάκο ως πράκτορα της ΚΥΠ, αρνιόμουν να ανοίξω τα μάτια μου>>. Στην προσπάθεια του Μιχαλολιάκου να μην αφήσει κανέναν να τον αμφισβητήσει ο Κουσουμβρής χρεώνει την υπόθεση του <<Περίανδρου>>. <<Στις 16 Ιουνίου 1998 συνέβη ο άγριος ξυλοδαρμός του Δημήτρη Κουσουρή από ΄΄χρυσαυγίτες΄΄, όπως καταγγέλθηκε. Την ημέρα εκείνη ήμουν κατηγορούμενος μαζί με άλλους 5 για ξυλοδαρμό αριστεριστών και ο Περίανδρος με τους υπόλοιπους βρισκόταν στα δικαστήρια για συμπαράσταση. Πιστεύω ότι εκείνη την ημέρα έγιναν αλχημείες ώστε να προκληθούν επεισόδια και να φύγει από τη μέση το μοναδικό στέλεχος που θα μπορούσε ενδεχομένως να ΄΄απειλήσει΄΄ την πρωτοκαθεδρία του ΄΄αρχηγού΄΄>>.
<<Εμείς και τα κομούνια>>
<<Αριστερός = προδότης. Αυτό που μαθαίναμε στη ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ ήταν ότι οι κομουνιστές είναι οι προδότες της Ελλάδας, που έσφαξαν, που ήθελαν να ξεπουλήσουν τη πατρίδα κ.λπ. Πλύση εγκεφάλου κανονική. Μόνο εμείς πιστεύαμε ότι ήμασταν οι πατριώτες και όλοι οι υπόλοιποι οι προδότες>>.
Τι οδηγεί κάποιον να θέλει να ανοίξει το κεφάλι του <<απέναντί>> του; Τι αντιπροσώπευε δηλαδή ο αριστερός για εσάς;
<<Τον απέναντι. Τον εχθρό. Τώρα που τα σκέφτομαι όλα αυτά δεν υπάρχει λογική. Αλλά γιατί οι Ολυμπιακοί χτυπιούνται με τους Παναθηναϊκούς; Υπάρχει λογική; Καμία. Ακριβώς έτσι ήταν για εμάς. Αριστεροί εναντίον ΄΄χρυσαυγιτών΄΄, όπως ΄΄γαύροι΄΄ εναντίον ΄΄βάζελων΄΄>>.
Αυτή όμως η εχθρότητα παραλίγο να στοιχήσει ανθρώπινες ζωές.
<<Σε μένα το λες; Σαράντα πέντε ράμματα μου έκαναν στο νοσοκομείο, όταν μου την έπεσαν 15 με λοστούς στο σταθμό της ΄΄Βικτώριας΄΄. Άλλη μια φορά με κτύπησαν με μαρμαρόπλακα στο στέρνο και κόντεψα να πεθάνω. Και οι δύο πλευρές είχαμε πάντα απώλειες>>.
<<Φτιαχνόσασταν>> προτού πάτε σε συμπλοκές;
<<Αυτό ήταν αντίθετο στις αρχές μας, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κάποιοι να το έκαναν>>.
Τώρα, όταν κάποιος σου λέει ότι είναι αριστερός, πως τον αντιμετωπίζεις;
<<Εγώ έχασα φίλους από την υπόθεση αυτή. Στο σχολείο έκανα παρέα με άτομα που έγιναν αναρχικοί και βρεθήκαμε αντίπαλοι στο δρόμο. Απλά έτυχε εγώ να πάω εκεί και οι άλλοι αλλού. Σήμερα έχω καταλάβει ότι οι αριστεροί και εμείς μαχόμαστε, κατά ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας, εναντίον του ίδιου πράγματος. Εναντίον της παγκοσμιοποίησης>>.
Ήμουν προετοιμασμένος να ακούσω διάφορα, αλλά ότι υπάρχει και ιδεολογική σύμπλευση μεταξύ αριστερών και ΄΄χρυσαυγιτών΄΄ δεν μπορούσα να το φανταστώ…
<<Αν το ψάξεις, θα διαπιστώσεις ότι κοινός μας εχθρός είναι η παγκοσμιοποίηση, απλά με άλλα λόγια λέμε τα ίδια πράγματα>>.
Μιλάμε για τους ξένους. Αφορμή, ένα μπλουζάκι που πουλάει στο κατάστημά του με τη στάμπα <<Πας μη Έλλην βάρβαρος>>.
Το πιστεύεις αυτό, Χάρη;
<<Είναι αλήθεια ότι οι Έλληνες είμαστε ο ανώτερος λαός>>, λέει χωρίς καμία διάθεση συζήτησης περί του αντιθέτου.
Και πως ορίζεις το ποιος είναι Έλληνας;
<<Από το αίμα. Αυτός που είναι έλληνας ξεχωρίζει. Δεν μπορείς να τον μπερδέψεις. Μπες σε ένα μέρος, στο μετρό, κάπου. Αμέσως καταλαβαίνεις ποιος είναι Έλληνας>>.
Εσύ πως νοιώθεις για τους ξένους;
<<Όταν βρισκόμουν σε μαγαζί με αλλοδαπούς, ένιωθα ότι ασφυκτιούσα. Τώρα το έχω ξεπεράσει. Δεν μπορώ να πω ότι θα κάνω έναν ξένο καλύτερό μου φίλο, αλλά δεν έχω πρόβλημα να πάω στο μαγαζί ενός Αλβανού και να ψωνίσψ. Απλά, όσο ήμουν στη ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ είχα μια πώρωση χωρίς λόγο, όπως έχω καταλάβει τώρα, εναντίον τους>>.
Οργανώνατε ξυλοδαρμούς αλλοδαπών;
<<Όχι, ποτέ δεν υπήρξε οργανωμένο κυνήγι αλλοδαπών. Καμιά φορά βρίσκονταν κάτι ΄΄παιδάκια΄΄ που μας έλεγαν ΄΄Χάρη, ένας Αλβανός πείραξε την γκόμενά μου, πάμε να τον δείρουμε΄΄ ή τέτοιες βλακείες>>.
Το βασικό σας όμως σύνθημα ήταν ΄΄Έξω οι ξένοι από την Ελλάδα>>.
<<Ναι, για να μην παίρνουν τη δουλειά των Ελλήνων. Για μένα όλοι αυτοί οι λαθρομετανάστες είναι φουκαριάρηδες και δεν φταίνε αυτοί που ψάχνουν για κάτι καλύτερο. Θα ήθελα να τους βοηθήσουμε να γυρίσουν στις χώρες τους, να τους βρούμε δουλειά και να μην αναγκάζονται να μεταναστεύουν. Φταίει το ελληνικό κράτος που δεν εφαρμόζει κανέναν έλεγχο και έχουμε ένα εκατομμύριο ξένους στη χώρα, αλλά και χιλιάδες Έλληνες ανέργους>>.
Θέλεις να πεις ότι δεν ήσασταν ρατσιστές;
<<Ένα συνονθύλευμα ήμασταν που δεν ξέραμε τι πρεσβεύαμε. Φωνάζαμε ΄΄έξω οι ξένοι΄΄ και το 1997 οργανώθηκαν σε εμάς 4 Αλβανοί, οι οποίοι παρεμπιπτόντως ήταν ιδιαίτερα μαχητικοί απέναντι σε άλλους λαθρομετανάστες…>>
Στο βιβλιοπωλείο που διατηρεί στο … δεσπόζει ένα μεγάλο σχέδιο του Νικηταρά, αλλά και πολλές μικρές προτομές ηρώων του ΄21, τις οποίες κατασκευάζει ο ίδιος.
<<Θα ήθελα πολύ να ήμουν ένα από τα πρωτοπαλίκαρα του Νικηταρά του Τουρκοφάγου. Ξέρεις, το χέρι του Νικηταρά είχε αγκυλωθεί πάνω στη χατζάρα του σε μια μάχη με τους Τούρκους από την τόση ώρα που πολεμούσε και τόσους που έσφαξε>>.
Δηλαδή <<καλός Τούρκος ο νεκρός Τούρκος>>, όπως ήταν ένα σύνθημά σας;
<<Σίγουρα καλύτερα από έναν νεκρό Έλληνα>>.
Είσαι εναντίον της ελληνοτουρκικής φιλίας;
<<Απλά πιστεύω ότι δεν μπορεί να υπάρξει>>.
Στις 20 Απριλίου 2000 ο Κουσουμβρής συμμετείχε με ομάδα μελών της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄ σε διαμαρτυρία για συνέδριο επιχειρηματιών Ελλάδας και Τουρκίας που διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο <<Ιντερκοντινένταλ>>. Την ημέρα εκείνη κάηκε και τουρκική σημαία, υπόθεση για την οποία κατηγορήθηκε ο Κουσουμβρής.
Η δομή της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄
Στρατιωτική δομή υπήρχε στην οργάνωση;
<<Αρχικά ναι, αλλά μην φανταστείς τίποτα το ιδιαίτερο. Στο καταστατικό προτεινόταν η υιοθέτηση, για παράδειγμα, συγκεκριμένης ενδυμασίας με χακί πουκάμισο και εθνικιστικό έμβλημα, αλλά ελάχιστοι το ακολουθούσαν. Η ΄΄Χρυσή Αυγή΄΄ έχει περάσει προς τα έξω την εικόνα της καλής οργάνωσης. Γενικά όμως, ήμασταν μπάχαλο>>.
Συνεργασία με ξένες οργανώσεις είχατε;
<<Έρχονταν από Νότια Αφρική, Γερμανία, Ιταλία κ.λπ. στελε΄χη από ναζιστικές, ακροδεξιές, ρατσιστικές οργανώσεις για να ανταλλάξουμε απόψεις. Στην αρχ΄’η, και κυρίως τους Γερμανούς, τους αντιμετωπίζαμε με δέος. Πολλές φορές τους φιλοξένησα. Όσο όμως τους ζούσα τόσο τους σιχαινόμουν. Ξυπνούσαν το μεσημέρι, κατέβαζαν ένα μπουκάλι ούζο μονορούφι, άκουγαν σκληρή μουσική και μέσα στο μεθύσι πετούσαν και ρατσιστικές βρισιές>>.
Υπάρχουν φήμες για εκπαίδευση στελεχών της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄ σε στρατόπεδα.
<<Αν εννοείς τις καλοκαιρινές μας κατασκηνώσεις, τις εθνικιστικές κατασκηνώσεις, όπως τις λέμε, αυτές ήταν η τέλεια απομυθοποίηση της οργάνωσης. Συγκεντρωνόμασταν τα καλοκαίρια σε διάφορα κάμπινγκ, άλλοτε στη Λαμία, άλλοτε στη Πελοπόννησο. Συνολικά έχουμε οργανώσει 4 τέτοιες συγκεντρώσεις, όπου μαζεύονταν 70-100 άτομα. Αλλά οι περισσότεροι έβρισκαν την ευκαιρία για μεθύσια και τέτοια. Εγώ προσπαθούσα να τους μαζεύω για να κολυμπάμε, να τρέχουμε, να κάνουμε πορείες, αλλά όπως σου είπα, ποτέ δεν ήταν κάτι οργανωμένο. Ο καθένας το κέφι του. Όπως και οι εκδρομές μας>>.
Δηλαδή;
<<Να, μερικά Σαββατοκύριακα 5-10 άτομα πηγαίναμε στο βουνό να κάνουμε αναρρίχηση, ορειβασία. Καμιά φορά παίρναμε μαζί μας και καμιά καραμπίνα, μπορεί και να παλεύαμε για εξάσκηση, αλλά, σου επαναλαμβάνω, τίποτα οργανωμένο>>.
Ούτε στις συμπλοκές πηγαίνατε οργανωμένοι;
<<Στις πορείες οπλοφορούσαμε γιατί και οι ΄΄άλλοι΄΄ είχαν μαζί τους μαχαίρια, κλομπ, ξυράφια. Ακόμη και τις απίδες που παίρναμε μαζί μας εγώ κάθισα με μερικούς συναγωνιστές και τις φτιάξαμε, γιατί οι ΄΄άλλοι΄΄ έρχονταν πλήρως εξοπλισμένοι>>.
Οι συμπλοκές στις οποίες έχει λάβει μέρος ο Κουσουμβρής είναι δεκάδες. Όπως και οι <<αντίπαλοι>> που άφηνε αιμόφυρτους. Περίεργη εικόνα για έναν άνθρωπο που παίζει σαν μικρό παιδί με το γιο του, τον … (αγαπημένος του ομηρικός ήρωας), και καμαρώνει τη νεογέννητη κόρη του, …. <<Την πρώτη φορά που θα γευτείς το αίμα σου μπαίνεις σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή, όπου το μόνο που σκέφτεσαι είναι η εκδίκηση>>, λέει με νόημα.
Παρατήρηση:
Κυκλοφορεί το βιβλίο του Χ. Κουσουμβρή με τίτλο ΄΄Γκρεμίζοντας τον μύθο της Χρυσής Αυγής΄΄ ( εκδόσεις ΕΡΕΒΟΣ)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται.. άμεσα από τους αναγνώστες,
και συνεισφέρουν στον μεταξύ τους διάλογο.
Η ελευθερία της γραπτής έκφρασης... είναι δικαίωμα όλων των πολιτών.